Raiffeisen Bank

Większe możliwości dzięki portalowi obsługi klienta zbudowanemu na platformie Liferay.

Organizacja

 

Raiffeisen Bank Zrt jest jedną z czołowych instytucji finansowych na Węgrzech, obsługującą klientów korporacyjnych i detalicznych oraz organy władzy samorządowej w pełnym zakresie usług bankowych. W ramach świadczonych usług bankowych obsługuje ponad 600 tysięcy klientów detalicznych, w tym osoby prywatne i małe przedsiębiorstwa. Indywidualne rozwiązania stworzone na potrzeby Raiffeisen Bank dla klientów premium są wykorzystywane w zakresie bezpieczeństwa finansowego, planowania portfela inwestycyjnego, emerytur, kredytów i ubezpieczeń. Dział bankowości korporacyjnej obsługuje ponad 6 tysięcy klientów w 25 oddziałach na terenie całego kraju w zakresie bankowości korporacyjnej i kredytów specjalistycznych.

Wyzwanie

Ze względu na przestarzały portal obsługi klienta Raiffeisen Bank Zrt szukał nowego i nowoczesnego systemu zarządzania treścią WWW oraz rozwiązania do wdrożenia portalu klienta, które przyspieszyłyby procesy biznesowe i ograniczyły codzienną obsługę do minimum.

Bank stanął przed wyzwaniem znalezienia rozwiązania zapewniającego funkcjonalność zarządzania treścią WWW, np. integracja, SEO czy wsparcie procesów zatwierdzania treści. Ponadto nowy system musiał być dostosowany do już istniejącej infrastruktury bankowej, w tym wdrożonymi już łatwymi procesami migracji i zarządzania treścią.

Rozwiązanie

Raiffeisen Bank przeanalizował wiele rozwiązań portalowych typu open source, w tym systemy oparte na Javie i PHP, zawężając swoje poszukiwania do Liferay Portal i innego portalu opartego na Javie. Po przetestowaniu szybkości, technologii i poziomu łatwości w tworzeniu strony głównej portalu Raiffeisen.hu bank wybrał Liferay Portal w miejsce starego rozwiązania.

Zespół Raiffeisen Bank wybrał Liferay Portal do wdrożenia systemu CMS spośród konkurencyjnych produktów ze względu na dostęp na licencji open source, możliwości klastrowania, platformę programistyczną opartą na Javie z obsługą JSR Portlet, łatwe w dodawaniu aplikacje, dobrze rozwinięty system obsługi uprawnień, obsługę popularnych repozytoriów, gotowe do użycia aplikacje, jak również bogate narzędzia do zarządzania treścią. Bank uznał także, że Liferay Portal jest rozwiązaniem, które zapewnia szereg wygodnych funkcji do zarządzania treścią, takich jak publikowanie informacji typu „przeciągnij i upuść”, struktury i szablony treści internetowych, które mogą być edytowane z poziomu interfejsu administratora, kategoryzacja, kontrola wersji przed publikacją, wersjonowanie treści, zawartości, tworzenie harmonogramu publikacji treści, system obsługi uprawnień oparty na rolach oraz silnik przepływu pracy.

Raiffeisen Bank był w stanie szybko zbudować rozwiązanie na platformie Liferay, które odpowiadało istniejącym standardom i poprawiło wygląd strony internetowej banku. Struktura i zawartość stron była łatwa do edycji, co pozwoliło szybko reagować na potrzeby biznesowe. Treści statyczne zostały zastąpione rozwiązaniami dynamicznymi, co ułatwiło proces ich publikacji. Korzystając z Liferay Portal bank był w stanie zawrzeć metadane na każdej stronie, wspomagając proces optymalizacji wyszukiwania.

Projekt został zrealizowany przez Webtown posiadającą status Liferay Platinum Partner.

Wartość dodana w biznesie

Dzięki nowej platformie programistycznej portalu ,Raiffeisen może natychmiast reagować na potrzeby biznesowe, które mają kluczowe znaczenie na stale zmieniającym się rynku finansowym. Dzięki możliwości wykorzystania gotowych szablonów Liferay Portal oraz wydajnemu systemowi CMS bank jest teraz w stanie w ciągu kilku dni w prosty sposób utworzyć wymagane mikrostrony w ramach kampanii marketingowych w Internecie.

Raiffeisen był również w stanie uzyskać zarządzanie treścią i skalowalność na każdej z tych stron w odniesieniu do SEO poprzez funkcje Liferay Portal, takie jak przyjazne wyszukiwanie adresów URL lub za pomocą skojarzeń metadanych na poziomie strony.

Od samego początku Raiffeisen kładł nacisk na rozważenie struktury Liferay i stosowanie się do wcześniej ustalonych zasad systemu CMS. Bank był zatem w stanie stworzyć bardzo stabilną platformę programistyczną, którą można było obsługiwać w łatwy sposób i przy minimalnej ingerencji

Dzięki Liferay prace techniczne w portalu obsługi klienta przebiegają szybciej i prościej. W efekcie jesteśmy w stanie znacznie szybciej i efektywniej zaspokoić potrzeby biznesowe, co z kolei przynosi korzyści klientom w naszej bazie.

Ferenc Décsi - Kierownik ds. Internetu, DirectNet i Mobile